Get Adobe Flash player

U bent hier

Home

Lekker lopen!?

 

Bij een loopwedstrijd krijg je wel eens snoepgoed aangeboden. Karolien Rector, voedingsdeskundige bij Energy Lab, verduidelijkt in running.be magazine welke soorten snoep goed zijn en waarom.

Winegums, zuurtjes, drop, nougat, kauwgom, druivensuiker, marshmallows,... zijn bronnen van snelle suikers en bevatten nauwelijks vet. Deze snoepjes zijn dus handig om je voorraad koolhydraten mee aan te vullen.

Chocolade, vanillewafels, frangipanes, M&M's,... bevatten ook heel wat snelle suikers, maar vormen tegelijk een grote bron van vetten. Deze snoepjes worden dus afgeraden om je koolhydraten mee aan te vullen.

Nu zal je al heel wat snoepjes moeten innemen om je volledige voorraad snelle suikers op peil te houden. Daarom kan je ook gedroogd fruit zoals rozijnen, vijgen, dadels, abrikozen of gewoon fruit zoals bananen en druiven inschakelen. Hierbij moet je alleen oppassen voor de vezels die ze bevatten. Soms kunnen deze voor maag- en darmlast zorgen.

 

Lees het volledige artikel in het septembernummer van running.be magazine (09/09/2013)
http://sport.be.msn.com/running/nl/voeding/article.html?Article_ID=654830