Get Adobe Flash player

U bent hier

Home

Sinaasappelsap: een vitaminebon of dikmaker?

 

Eén glas sinaasappelsap bij het ontbijt en je zit al snel op je dagelijkse dosis vitamine C. Lekker gemakkelijk, lekker snel. Maar wist je dat in dat ene glas gemiddeld evenveel calorieën en suikers zitten als in een glas cola.

De do’s en dont’s bij de keuze van sapjes:

Do’s:

  • Het klinkt logisch maar het loont om de ingrediëntenlijst goed te bekijken. Het aantal ingrediënten kan erg verschillen per merk en smaak. Hoe minder ingrediënten, hoe beter het sap: kies bij voorkeur voor puur vruchtensap in plaats van vruchtensap uit concentraat
  • Vruchtensap met vruchtvlees bevat meer voedingsvezels
  • Kies voor sap uit de koeling met een korte houdbaarheidsdatum
  • Drink groentesap in plaats van vruchtensap
  • Pers je sap zelf

Dont’s:

  • Koolzuurvrije frisdranken en limonades met fruitsmaak
  • Reclameboodschappen en beweringen geloven
  • Meer dan twee glazen vruchtensap drinken per dag
  • Verse groenten en fruit volledig vervangen door groente- en fruitdrankjes uit fles
  • Vruchtendrank kopen met extra toegevoegd suiker

Karolien Rector, 01/09/2013