Get Adobe Flash player

U bent hier

Home

Tips voor als je op retaurant gaat

  • Drink geen alcohol op een lege maag, omdat je daar juist meer honger van krijgt. Als je drinkt, doe dat dan langzaam tijdens de maaltijd
  • Stop je niet vol met brood terwijl je op het hoofdgerecht wacht
  • Sla de lunch niet over omdat je weet dat je ’s avonds uit eten gaat.  Anders kom je uitgehongerd aan tafel en is de kans groot dat je te veel gaat eten
  • Drink veel water voor, tijdens en na het feest
  • Als je van deegwaren houdt, bestel dan iets met een tomatensaus in plaats van met veel kaas en room
  • Neem sorbetijs in plaats van een zwaar toetje
  • Kies eens zeevruchten, vis en schaaldieren in plaats van vlees
  • Neem een kopje cafeïnevrije koffie als nagerecht in plaats van een Dame Blanche. Het is warm en romig en het vult
  • Eet voordat je naar een feestje gaat wat fruit of een magere yoghurt, zodat je niet meteen honger hebt als je aankomt
  • Eet niets dat gefrituurd of gebakken is. Gegrild of geroosterd eten is het beste
  • Eet de groenten van je voorgerecht het eerst, om je maag een bodem te geven
  • Vraag in restaurants altijd om sauzen, jus, boter en dressings apart te serveren, zodat je precies weet wat je ervan binnenkrijgt

 

Karolien Rector, 15/05/2015